Fitnessguru's choklad proteinmuffins

Häromdagen provade att baka med mitt proteinpulver [One Whey Isolate] från Fitnessguru.
Jag tycker att pulvret är mycket godare att baka med än att dricka som proteinshacke vilket passa mig kanon! 👍
Receptet är från början från Fitnessguru sjäva men har ändrat det lite och bytt ut några ingredienser mot annat som jag hade hemma. 
De blev lite saftiga och var lite svåra att få av från muffinsformarna så fick äta dem direkt från formarna
 
 
 

Ingredienser:
✔️1 skoppa One Whey Isolate milk chocolate [mjölkchoklad] från Fitnessguru
✔️Äggvita från 4 st ägg
✔️30-50 st vanilj stevia droppar från Gymgrossisten [även Fitnessguru har stevia droppar]
✔️2 dl naturell kvarg
✔️100 g [1 dl] hasselnötter + till dekoration
✔️1,5 dl riven kokos
✔️1 msk fiberhusk
✔️1 msk linfrön
✔️1 msk kakao
✔️1 tsk bakpuver
✔️1-2 dl kallt vatten
 
 

~ One Whey Isolate proteinpulver från Fitnessguru
 
 
Tillagning:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa äggvitan med hjälp av en elvisp. Motla eller hacka hasselnötterna till lagom stora bitar.
3. Blanda alla ingredienserna förutom bakpulvret och vattnet i en bunke. Vispa och tillätt vatten allt eftersom för att få till rätt konsistense. Den ska vara tjock men lagom krämig. Blanda ner bakpulvret och blanda så det blandats ut i hela smeten.
3. Fördela smeten i muffinsformar som du lagt i en muffinsplåt. Stö över lite hackade hasselnötter som dekoration. Grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 min.

 
 
 
 
 
 
 Lycka till! 😃
• Kategori: Bakelser, Efterrätt, Protein bakning, Träning; • Taggar: /www.fitnessguru.com/sv, Baka med One Whey, Fitness guru, Fitnessguru, Fitnessguru's choklad proteinmuffins, Fitnessgurus One Whey Isolate, Gym grossisten, Gymgrossisten, One Whey, One Whey Isolate, One Whey Isolate från Fitnessguru, baka med One Whey Isolate, baka med protein, baka med proteinpulver, bake with protein, choklad proteinmuffins, fitness, fitnessblogg, fitnessguru.com, fitnessguru.com/sv, fitnessguru.com/sv/one-whey-isolate#milk-chocolate, gym, gymgrossisten.com, gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/stevia-drops-50-ml, http://www.fitnessguru.com/sv, http://www.fitnessguru.com/sv/one-whey-isolate#milk-chocolate, http://www.gymgrossisten.com/, http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/stevia-drops-50-ml, mat & fitness, mat och fitness, mat och fitnessblogg, mt och fitness blogg, protein i bakning, proteinmuffins, proteinpulver i bakning, träning, träningsblogg, www.fitnessguru.com, www.fitnessguru.com/sv, www.fitnessguru.com/sv/one-whey-isolate#milk-chocolate, www.gymgrossisten.com, www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/stevia-drops-50-ml; • Kommentarer (0)

LCHF "lasagneplattor"

Detta är ett recept som jag hittade hos 56kilo.se på sk. LCHF "lasagneplattor"
Testade detta till en vegetarisk lasagne och märkte ingen skillnad, kunde lika gärna vart riktiga lasagneplattor [jag menar riktig pasta smakar såååå mycket].
De var lite svåra att få loss från bakplåtspappret och de blev heller inte särskilt snygga, men vad gör det när man sen ändå inte ser formen på dem när de ligger i lasagnen.

Receptet på min vegetariska lasagne kommer  ett senare inlägg.
Funkar även självklart i en vanlig lasagne med köttfärs.
 Ingredienser:
✔️4 st ägg
✔️175 g Philadelphiaost eller annan färskost
✔️0,5 dl fiberhusk
Tillagning:
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Vispa äggen poröst, tillsätt Philadelphiaosten och fiberhusken, vispa ihop.
3. Lägg ett bakplåtspapper på en ugnsplåt och bred ut smeten på det. lägg på ett ytterligare bakplåtspapper på smeten och kavla ut smeten lagom tjock. Kavla inte ut den ör tunn för då får du jätte svårt att få av den från papprena senare. Låt pappret vara kvarv under gräddningen i ugnen. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min. Ta sedan bort pappret, börja med de översta. Det understa kommer vara svårare och du kan behöva skära bitar och sen skära av dem från pappret.
4. Nu är de klara och kan användas i din lasagne.
 Lycka till! 😃
 
 
 
 
 
• Kategori: Kött, LCHF, Mat, Vegitariskt, Övrigt; • Taggar: Lindroos, Philadelphiaost creme chees, Philadelphiaost färskost, Philadelphiaost recept, att äta lchf, creme cheese Philadelphiaost, fiber husk, fiberhusk, färskost, färskost Philadelphiaost, http://www.lindrooshalsa.se, https://www.philadelphia.se/, lchf lasagneplattor, lchf pasta, lchf recept, lindrooshalsa, lindrooshalsa.se, philadelphia.se, philaldelphia, philaldelphiaost, recept Philadelphiaost, recept lchf, recept på lchf lasagneplattor, www.lindrooshalsa.se, www.philadelphia.se, ät gott men nyttigt, ät lchf, ät nyttigt; • Kommentarer (0)

Laxgryta med grönsaker

En riktigt mumsig laxgryta med många ingredienser, perfekt både som lunch & middag
 
Ingredienser:
✔️Lax
✔️Olivolja
✔️1 st broccolihuvud
✔️Champinjoner
✔️Morötter
✔️Purjolök
✔️1 st gul lök
✔️1 st röd paprika
✔️Små tomater
✔️Persilja
✔️5 dl vispgrädde
✔️3 dl vatten
✔️2,5 msk hummerfond
✔️Tomatpure
✔️Oregano
✔️Citronpeppar
✔️Cayenpeppar
✔️Örtsalt
✔️Lökpulver
 
Tillagning:
1. Skär upp laxen i lagom stora bitar. Häll upp oljan i en stekpanna och hetta upp, stek fisken tills den är genomstekt. Hacka broccolin, champinjonerna, paprikan och löken i lagom stora bitar, riv morötterna med hjälp av ett rivjärn och häll ned i tekpannan tillsammans med laxen, låt de steka på låg värme en stund tills grönsakerna börjar bli lagom mjuka.
2. Tillsätt grädden och vattnet och rör runt. Se till att inte ha för hög värrme på spisen så inte något bränner vid. Tillsätt fonden och smaka av med tomatpuren. Krydda allt efter smak.
3. Skär upp persiljan i lagom stora bitar men spara lite till dekoration. Skär tomaterna på mitten och tillsätt i grytan tillsammans med persiljan. Låt må puttra lite på låg värme.
4. Servera. Smaklig spis! 😃
 
 
 
• Kategori: Fisk, LCHF, Mat; • Taggar: fisk gryta, fisk i gryta, fisk lchf, fisk recept, fiskgryta, fiskrecept, gryta med lax, hummerfond, lax gryta, lax lchf, lax recept, laxgryt, laxrecept, lchf fisk, lchf lax, lchf lunch, lchf middag, luchrecept, lunch recept, middags recept, middagsrecept, recept på gryta, recept på laxgryta, smaklig spis; • Kommentarer (0)